Σκύβοντας πάνω ἀπ᾿ τῆς ψυχῆς μου
τὴ συσκότιση στίχους ἰσχνοὺς
θὰ ἐπιδείξω ἀποκλεισμένους
ἀπὸ ἀπρόσμενη κακοκαιρία
ποῦ πλήγωσε θανάσιμα
κάποιο δειλό μου λυκαυγές.

Πολλὰ θὰ λὲν οἱ στίχοι αὐτοί,
θὰ δεῖτε, θὰ διαβάσετε.
Ὁ τελευταῖος μόνο στίχος
τίποτε δὲν θὰ λέει.
Κοιτώντας θλιβερὰ
τοὺς προηγούμενους
θὰ κλαίει.


Πεθαίνει αργά όποιος δεν ταξιδεύει
δεν διαβάζει…

Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2010

Σαν την Περσεφόνη


Στο μεταίχμιο ζωής θανάτου
τα δεινά αιώνια αν τα προκαλέσεις…

Στην Έννα παίζοντας και γω
μαγεμένη από τον νάρκισσο
ξεμάκρυν’ απ’ τον σκοπό μου
Μα αλίμονο προτού προλάβω
να κόψω τον ανθό άνοιξ’ η γη
και ο Πλούτωνας ξεπήδησε
με άρπαξε και εχάθη

Αιώνιος, απόμακρος, μοιραίος
Θεός του Κάτω κόσμου
Με πήρε με τη δίνη του
και έχασα το φως μου,
το νου, τη γνώση μου,
παράνοια ζωσμένη,
συντέλεια του κόσμου

Και η Κυανή ψιθύριζε
«Κουράγιο»
Άστοχη λέξη βασανιστική
για όσους πλησίασαν
τον Έρωτα…
τον Θάνατο...
στις πύλες πια του Άδη

Έλα Δήμητρα
και φύσηξε επάνω του
πνοές θεϊκές
Άλειψε τον με Αμβροσία
Δως του ζωή ιδανική
Χωρίς μελλούμενα
του πόνου

Έλα και συ Ερμή
Πέταξε ψηλά και κοίταξε
Και πες μου:
Κατάλαβε γιατί τον αγαπώ
κι ας είναι ο θάνατος μου;
Δως του ζωή ευμάρειας
Χωρίς μελλούμενα της πίκρας

Και γω ας γίνω Σίσυφος
Χωρίς όφελος και ελπίδα
Κυλώντας τα βράχια μια ζωή
Θεών τιμωρημένη
Να αλυσοδέσω θάνατο
σε έρημη αυτοκρατορία
καταχθόνιας σκιάς

Χωρίς χαμόγελα της γης
και λάμψη της θαλάσσης
Χωρίς γέλια της ζωής
με άρνηση της λήθης
χωρίς ανταμοιβή καμιά
ανείπωτο μαρτύριο
τίμημα για γήινα πάθη

Με συσπασμένο πρόσωπο
γλυκά κατηφορίζω
την ώρα της συνείδησης
ανίσχυρη και τραγική
ως θύμα ενός πολέμου
Αμέτρητη η λύπη ανυπόφορη
κι η μοίρα η ηττημένη

Κι όμως ξαφνικά
μια νίκη φαντάζει μακριά
Η αρχαία σύνεση,
μεγαλείο της ψυχής
πως κρίνεσαι για να κριθείς
και να αντιληφθείς
πως πόνος και ευτυχία
είναι παιδιά της ίδιας γης
Του ήλιου , της σκιάς
γλυκές εναλλαγές

Και εγώ μένω εδώ
τον βράχο μου κυλώντας
ως άλλος Σίσυφος
Και εγώ μένω εδώ
τον Άδη αγαπώντας
ως άλλη Περσεφόνη

Ο βράχος γυρίζει ακόμα…
Ο Άδης μυρίζει ακόμα...


Δημιουργός : MIPS
Δημοσίευση στο stixoi.info: 11-10-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου